zondag 11 oktober 2015

(s)pinsels, weefsels, haaksels.


De afgelopen dagen
zag ik de mooiste "pinnewebben" 
(zoals Lein ze noemt sinds 
*klik* )

Hoewel ik niet echt vriendjes ben
met alle pinnen
- de grote vind ik nooit zo fijn... -
zijn hun pinsels
en weefsels
prachtig,
vooral zo in de herfstzon.








Je moet dan wel dichtbij voor foto's. 
Dat vindt Lein nog steeds een beetje eng
als er echt een pin in zit.

Daarom lukken foto's zonder pin
ietsje beter
dan deze
gehaaste en bewogen exemplaren.
Lein kan er niets aan doen,
het is volstrekt irrationeel onz(p)innig
maar sterker dan zijzelf. 

Huuh.



Ieh.







Lein oefent ook met pinsels
op het 
pinnewiel


en straks ook met weefsels.


Het weefgetouw stond op de dagbesteding
waar ik stage loop.
De jongeren die er nu zitten
zijn niet zo fijnbemotoriekt
en het fijne weven
 is geen geschikte activiteit meer. 
Daarom mocht Lein het getouw hebben.

De verhuizing was geen sinecure
- het moest uit elkaar
in en op de auto...
op het dak en achterin.
De achterbank lag plat.
Daar 
tussen alle houtdelen
zat een opgevouwen pappie.
Lein mocht luxe voorin
met de (niet kleine) herdershond 
op schoot.
They see us rollin'....
Hihi.

Toen
2 trappen op
en daarna nog weer in elkaar...
Eh...

Maar The A-team
(pappie, mammie en Lein)
fikste het.
Hopsa.


De weefcursus komt nog
en het pinnen is nog best een kunst
en Lein moet echt nog een beetje oefenen.

Pinnen kunnen de poezels beter :)

Het weven proberen ze ook...



maar volgens mij hebben ze
de (in)slag 
ook nog niet helemaal te pakken.
Om te beginnen 
zitten ze al niet netjes op het bankje. 
Tssssssss.




Haaksels maakt Lein nog steeds
(oefening baart kunst)
Dat gaat tenminste ook lekker snel.
In 2 avondjes 
van opzet tot franje
 klaar. 





Met de frisse 
crispy cold
wind 
van vandaag
zou hij erg fijn warm geweest zijn...
ware het niet
dat Lein zich liet bedriegen
door een stralende zon
en met een dunne shawl
naar de kunstroute toog.
...
Het bleek 11 graden.

Het herfst door.
Wat je daarmee zoal aanvangt...?
Dat lees je morgen.


Dag!

Lein








2 opmerkingen:

  1. Oja, zo herkenbaar dat bibberige gevoel voor dikke herfstspinnen. En, hihi, draad door het verhaal, ik pin ook, maar dan wéér anders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi gelukkig ben ik niet de enige. Ik heb al heel wat bijgeleerd en kan nu zelf spinnen in huis weghalen, zonder hulp van buitenaf (of 112), maar vrienden.... meer een LAT relatie.
      En pinnen.... Pinterest, zeker?

      Verwijderen