woensdag 5 juni 2013

Zeeuws kant/ Queen Anne's Lace

Mei
is mijn favoriet 
vanwege:


oftewel 
Zeeuws kant.

De hoeveelheid foto's die ik er van maakte
is inmiddels schier ontelbaar..
En toch kon ik me dit jaar 
weer niet
beheersen.
Maar geef toe..... 

Het is toch ook 
toverachtig mooi. 
In bossen
en bermen
ontstaan sprookjes
wonderschoon
en adembenemend
(gasp.....)
Waarom het 
Zeeuws (of Hollands) kant 
genoemd wordt...?

Kijk maar :)























Deze haakte ik toen ik 13 was...

(already fascinated)







                      En ook in de klassieke 
bespeur ik enige gelijkenis.
Al schijnt die afgeleid te zijn
van een ander plantje
het (hoe anders)










Nog even genieten....
en dan wachten 
tot volgend jaar.



Liefs, Lein


2 opmerkingen:

  1. Oh ja je kunt inderdaad goed zien dat het iets kant-igs heeft ja. Geniet-ze (nog heeeel even)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad nu u dat zo beschreef zie ik waarom zeeuws kant genoemd wordt, prachtig zo teer de bloem als wel het gehaakte werk van u.Mijn lieve Moeder zaliger deed ook zo graag haken en breien, ze heeft zelfs 3 twee persoons bedspreien gehaakt waar ze byzonder trots op was, en waarvan ik er nog een heb liggen.....

    BeantwoordenVerwijderen